- חיפוש -

וִדּוּי הֲרִיגָה

מתנאל בראלי
"דמי אחיך": שעשה בו פצעים הרבה,
שלא היה יודע מהיכן נפשו יוצאה.

וִינַעְנֵעַ
תְּחִלָּה דָּרוֹם, בְּחֶסֶד
אַחַר כָּךְ צָפוֹן בִּגְבוּרָה
מִזְרָח בְּתִפְאֶרֶת
אַחַר כָּךְ מַעְלָה בְּנֶצַח
מַטָּה בְּהוֹד
שֶׁלֹּא הָיָה יוֹדֵעַ מֵהֵיכָן נַפְשׁוֹ יוֹצְאָה

וִיכַוֵּן לְהָבִיא סוֹף קְצֵה הַלּוּלָב עַד הֶחָזֶה
שֶׁבְּךָ
עַד הַתִּסְכּוּל שֶׁבְּךָ,
וְהָאַכְזָבָה שְׁנוֹת צִפִּיָּה שֶׁיִּזְרְמוּ
בְּעוֹרְקֵי הַשִּׁדְרָה, בִּוְרִידֵי הַתְּיוֹמֶת
שֶׁיּוּנְפוּ

וִינַעְנֵעַ
אֵיפֹה אַתָּה
דָּרוֹם צָפוֹן מִזְרָח מַעְלָה מַטָּה מַעֲרָב
אֵיפֹה אַתָּה
חֶסֶד גְּבוּרָה תִּפְאֶרֶת נֶצַח הוֹד
שֶׁבְּךָ
שֶׁלֹּא הָיִיתִי יוֹדֵעַ מֵהֵיכָן נַפְשְׁךָ תְּהֵא יוֹצְאָה

 

וְכִי מָה נִעְנוּעִים וְהַקָּפוֹת אֵלּוּ אִם לֹא קְבָרָיו וּמַצֵּבוֹתָיו שֶׁל הָאֱלֹהִים
מֵעוֹלָם לֹא נוֹדַע מַעֲשֶׂה גָּדוֹל מִזֶּה

 

לשמוע קולות

כחלק מהתגבשות תפיסת הסובייקט המודרני, נדחקה התופעה התרבותית של 'שמיעת קולות' לפינת החברה, וצוירה כתופעה 'הזויה', מאיימת ושלילית ביותר. בכך

המולדת ההלכתית ואזרחיה השונים

במסגרת הדיונים העוסקים ב'דיבור דתי' וב'שפה דתית' נהוג להקצות ל'שיח ההלכתי' מקום של כבוד; אך הגדרה זו היא מתעתעת. מתלוות

יוּדְקֶה

אִשָּׁה עוֹזֶבֶת אֶת אֱלֹהִים כִּי רַע לָהּ נִסְּתָה הָיָה דָּפוּק הָלַךְ לְגַמְרֵי אִשָּׁה הוֹלֶכֶת מֵאֱלֹהִים כִּי הִשְׁאִיר לָהּ פֵּרוּרִים כִּי

"בחסותה של ההשגחה העליונה"

סקירה ביקורתית על ספרם של קודי קופר וג'סטין באקלי דייר, העוסק בהגותם של האבות המייסדים וביסודות הקלאסיים והנוצריים של הפוליטיקה

הכרת הערך המוחלט

"אם נהייתי דתי", אמר פעם בראיון הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ), "הרי זה למרות בית הספר הדתי". בעוקצנות האופיינית, תמצת

(מתוך מחרוזת שירי אלוהים)

ד. בַּחֲדַר מַדְרֵגוֹת – אֱלֹהִים הַמִּסְכֵּן. פָּנָיו כְּבוּיוֹת, עֵינָיו רֵיקוֹת. 'אִמָּא לֹא חָזְרָה?' שָׁאַלְתִּי, 'אִמָּא לֹא חָזְרָה. הִיא בְּאֶרֶץ אַחֶרֶת.

יומן מלחמה

יומן מלחמה שכתב חבר וחבר מערכת יקר, יצחק כהן, משורר ומורה לתנ"ך ולמשפט עברי, איש מושב שובה הגולה כעת מביתו,