- חיפוש -

(מתוך מחרוזת שירי אלוהים)

יצחק כהן

ד.
בַּחֲדַר מַדְרֵגוֹת – אֱלֹהִים הַמִּסְכֵּן. פָּנָיו כְּבוּיוֹת, עֵינָיו רֵיקוֹת.
'אִמָּא לֹא חָזְרָה?' שָׁאַלְתִּי, 'אִמָּא לֹא חָזְרָה.
הִיא בְּאֶרֶץ אַחֶרֶת. שׁוֹתָה חוֹפִים, כּוֹסֶסֶת יַבָּשׁוֹת'.
'אַבָּא לֹא חָזַר?' שָׁאַלְתִּי, 'אַבָּא לֹא חָזַר.
הוּא שָׁט בַּשָּׁמַיִם, קְסָמִים בְּיָדוֹ, תּוֹלֵשׁ כּוֹכָבִים וְאוֹסֵף הַסְכָּמוֹת'.
אֱלֹהִים הֶעָיֵף, שֶׁפָּנָיו עֻרְטְלוּ מִקִּסְמָן הַזּוֹהֵר, שֶׁפָּנָיו נִצְרְבוּ בְּחֹם יֵאוּשׁוֹ,
אֱלֹהִים הַכָּבוּי, קוֹרֵא אֶת הַחֹשֶׁךְ,
מֵשִׁיט בְּעֶצֶב – מֵאֹפֶק לְאֹפֶק – סִירוֹת נְיָר עַל פְּנֵי תְּהוֹם

ה.
אַהֲבָה זֶה דָּבָר שֶׁצָּרִיךְ לְדַבֵּר עָלָיו.
יֵשׁ אוֹמְרִים: צָרִיךְ לִשְׁתֹּק.
אֱלֹהִים זֶה דָּבָר שֶׁצָּרִיךְ לְוַתֵּר עָלָיו.
לְאַפְשֵׁר לוֹ לַחְמֹק. לָתֵת לוֹ לָלֶכֶת.
לָתֵת לוֹ לַחְזֹר. אֲנִי זֶה דָּבָר
כָּבֵד לְמָשָׁל. בְּדֶרֶךְ כְּלָל שָׁחֹר

עושה שלום במרומיו

השנה החולפת הנכיחה את חוסר המילים. מילים רבות שנאמרו לא הצליחו להישמע במשך שנה בין שני עברי המתרס הישראלי עד

אָחִינוּ אֱלֹהִים

אֱלֹהִים חָבוּשׁ בְּבֵית הָאֲסוּרִים, בִּמְבוֹכֵי הָ"אֵין-סוֹף". בּוֹרֵחַ וּבָא דֶּרֶךְ כָּל הָרְחוֹבוֹת, אַךְ הָאֱלֹהִיּוּת מַסְתִּירָה אוֹתְךָ, אֱלֹהִים! אֵינְךָ רַק אֲדֹנָי, הָאֵל

חרבות אילוזיה והיגיון ברזל

משא הסימביוזה הבלתי אפשרית בְּשֵׁם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הַקַּנָּא וְהָרָחוּםספר בראשית, פתיחה א. טעינו. טעינו בשאלת היסוד. טעינו בשאלה מה מבדיל

על עבודת האל הכוזב

"עבודת האל הכוזב… מטהרת את הרע בכך שהיא מסלקת את אימתו. אין דבר שייראה כרע למי שעובד אותו, מלבד כשל

המוסריוּת של המלחמה

אחד מרגעי השיא של סיפור מגילת אסתר הוא ניצחון היהודים על אויביהם ברחבי האימפריה הפרסית; אך אותו רגע בדיוק –